torsdag, mai 05, 2011

Ei snerten snelle

I serien "Musikk-jeg-elsket-å-hate-dengang-jeg-var-ung-men som-nå-har-fått-et-skjær-av-nostalgi-eller-begynner-jeg-å-bli-farlig-dement" hører Wenche Myhre naturlig med. Her et opptak fra 1963.



Det hjalp jo litt på imaget da hun begynte å opptre sammen med Povel Ramel, som sa at hun var noe av det mest stimulerende han hadde jobbet med. Men det kan han jo ha sagt om alle de syngedamene han hadde med å gjøre

Etter at jeg har kommet til alderes modenhet eller hva det heter igjen kan jeg jo se at hun har talent uten at dette nødvendigvis trenger å være min favorittmusikk. Så til slutt et opptak av en mer moden Wenche sammen med to svenskpopartisters som jeg også elsket-å –hate- den gang-jeg-var-ung -och- dum- etc; nemlig Siw Malmkvist og Lill-Babs; Tänk Om Vi Var Nåt Annat Än Vad Vi Är fra 1995.

PS: som vel de fleste veit har Wenche Myhre også hatt en lang karriere i Tyskland, så jeg kunne jo også ha lagt ut noe derfra, men ett sted går grensa selv på denne bloggen.

PS 2: det var i grunnen som bare søren at ikke Ååååhhh Sheriff er lagt ut på Youtube! På en annen side finnes det større tragedier!

Ingen kommentarer: