onsdag, april 21, 2010

Jeg har også lest

Sex, død og ekteskap av Jon Øystein Flink som jo alle synes er en flink forfatter. Dessuten bestemte ”de bortskjemte kidsa” at boka skulle på Ungdommens Kritikerpris i år.

Som i Stalins kossor ( av Sofi Oksanen) er møter vi også her en selvdestruktiv hovedperson, men i forhold til de tre store romanene jeg nettopp har lest blir jo denne en rein bagatell. Men ganske velskrevet, småfrekt og morsomt om en mann i 30 – åra som velger å gå til helvete med fynd og klem. En litt morsom fandenivoldsk fortellerstemme.

Og det er det jeg gidder å skrive om denne boka så hvorfor blogge om den i det hele tatt? Tja, si det! Nå har jeg i hvert fall gjort det!

PS. Jeg støtter fullt ut kritikeren Guri Fjeldbergs forslag om å parallellkjøre Ungdommens kritikerpris med den ”voksne” kritikerprisen på fransk maner. Det blir litt mer schwung over det da!

Ingen kommentarer: