søndag, desember 06, 2009

Etter ca 2 måneder på twitter (3)

har jeg om jeg skal si det sjæl blitt en dreven twitrer! Jeg er i skrivende stund oppe i over 158 tweets så jeg har vært rimelig produktiv. Hva det reint kvalitative angår overlater jeg til mine nå 50 følgere å avgjøre. Ser at noen av disse følger over 1000 twittere så noen ganger vil jo mine kvitringer forsvinne litt i mengden. Sikkert like greit.

Av de som følger meg er vel Yoko Ono den mest profilerte. Hvordan hun rekker å følge meg sammen med resten av sine nå 164.875 ”followings” kan man jo lure på, og ikke er jeg så sikker på om hun kan norsk heller. Kanskje hun syntes at jeg hadde et kult profilbilde.

Det kan kanskje være på sin plass å komme med et foregripende dementi: Jeg følger ikke mindre enn to venstrepolitikere; Trine Skei Grande og Abid Q. Raja. Jeg har aldri stemt Venstre og kommer heller aldri til å gjøre det! Men Skei Grande har i perioder stått på som bare pokker for Deichman og Raja er nå en artig kar. Han følger også meg mens Skei Grande gjør det ikke. (Helt greit Trine).

Min yndlingstwitter i kvitrestrømmen er uten tvil Raadhusklokka . Raadhusklokka har et forutsigelig repertoar fra vår kjente og kjære sangskatt. Det er godt i en hektisk tid at noe er konstant!

Jeg kan ellers skryte av at jeg har lært meg nok en funksjon på twitter, nemlig "Trending Topic". Da jeg var på denne konferansen (som jeg HADDE visse planer om å blogge om hvis ikke julebord-og lutefisksesongen så brutalt hadde rammet meg samma søren kan det nå være) kunne deltakerne twitre sine spørsmål til panelet på denne Trending Topicen som da ble vist på storskjerm. Om ikke god gammeldags håndsopprekning med tilhørende mikrofon hadde gjort samme nytten? Unnskyldmegasså! Herrrrguuud!

Jeg har også i all beskjedenhet gjort et lite forsøk – som et reint eksperiment i voksenopplæringens navn – på å lage en egen Trending Topic. Og oppdaget snart at æ, ø og å bør unngås. (Noen færre som deltar i denne ”Topicen” enn i den andre for å si det litt forsiktig).

Til slutt:
  • Er twitring uunnværlig?
  • Har mitt liv blitt rikere etter at jeg ble medlem av dette ”Sosiale mediet”
  • Har jeg blitt mer opplyst?
  • Tja, jeg kan i det minste skryte av at jeg fikk vite om raseringa av Pepperkakebyen på Torgalmenningen i Bergen noen dager før nyheten nådde Aftenposten.
  • En ting er i hvert fall sikkert:
  • Twitter.com hadde klart seg utmerket uten meg!
  • Kvirrevirrevitt!
PS: Siste fra rådhusklokka : DING DONG DING DONG (Faren og son'n)

Ingen kommentarer: