onsdag, januar 14, 2009

Straffelekse

Jeg gikk gjennom ”nye-bøker-hylla” mi i dag, det vil si den hylla over bøker jeg skal vurdere til produksjon, og fant ut at det var skremmende mange 2008-bøker igjen. Heldigvis fant jeg anmeldelser av noen av dem, men som jeg har vært inne på før; dessverre ikke så alt for mange.

Her er - unnskyld uttrykket - den fordømte lista. Da jeg rusla nedover Observatoriegata med bøkene i en bærepose fikk jeg en strålende ide som jeg skal teste ut. Jeg leser 10 sider om gangen i hver bok til jeg kommer i mål. Hvis jeg finner ut at jeg har kommet fram til noen ny sjelsettende metode for å vurdere bøker lover jeg å komme tilbake til det.

Her er lista i alfabetisk orden. Forhåndsforventningene varierer fra de verste anelser til forsiktig optimisme!
  • Aune, Tore : Mørk himmel over Humleveien
  • Bringsværd, Tor Åge : Klabert
  • Bøgh Andersen, Kenneth : Antiboy Pissemaurbittet
  • Hansen, Thore : Hombabo og jeg mater fuglene
  • Jonassen, Terje : Den usynlige kona og forunderlege folk
  • Knudtsen, Ingar : Ensomheten er en sang
  • Layton, Neal : Mammutskolen
  • Løberg, Tom : Onkel Detektiv og den mystiske fremmede
  • Olczak, Martin: Megagutten og den store hemmeligheten
  • Scheffold, Margot : Forheksede prinsesser
Følg med! Følg med!
NB NB : Hvis noen av mine om ikke utallige så i hvert fall noen lesere har lest en eller flere av bøkene så si endelig fra og spar meg for unødvendig jobb!! På forhånd tusen takk!

Ingen kommentarer: