fredag, januar 23, 2009

Og da skulle jeg vel være klar for 2009

Etter at jeg endelig - etter en aller siste krampetrekning - har kommet meg helskinnet gjennom 2008-bøkene er jeg klar for en ny sesong.

Nytt år, nye takter:
Jeg kommer ikke lengre til å legge alle årets barne- og ungdomsbøker i en egen bloggpost, slik jeg har gjort med 2008-bøkene. (Som det kommer fram her har jeg lest 88 av barne- og ungdomsutgivelser i 2008. Og det er jo slettes ikke dårlig om jeg skal si det sjæl.) For b&u – bøkene planlegger jeg å lage en ”Etikett” med ”2009 – bøker” for å ha dem samlet. I hvert fall når jeg husker det.

Ellers kommer det vel til å rusle å gå på sedvanlig vis, men jeg kommer ikke til å være like samvittighetsfull med å blogge om ”alle” bøker jeg leser. Jeg kommer til å fortsette med å legge ut YouTube-videoer i tide og utide, trass i virusfaren, mens bilder fortsatt skal glimre med sitt fravær på denne bloggen. Bilder finner du derimot til gangs her. Og ellers skal jeg holde stø kurs uten altfor mange utskeiinger, oppføre meg så pent jeg kan og ikke bruke alt for mange stygge ord. Og prøve å stave mest mulig riktig, uansett hvilket målføre jeg benytter mens kommareglene (fortsatt) får seile sin egen sjø.

Jeg tar gjerne i mot flere kommentarer på de bøkene jeg skriver om. Kommentarer bidrar til å heve enhver bloggpost! Det er da ikke bare jeg som leser barne- og ungdomsbøker i dette landet og jeg veit at jeg har noen lesere. (Før jeg skrudde av sitemeteren : opptil 60 treff om dagen. I gjennomsnitt noe lavere. ) Bare trøkk til! Jeg er vel den bloggeren her i landet som har lavest terskel for å ta i mot kommentarer, du trenger ikke en gang en ”ordbekreftelse”. Så hvis du klør deg i huet og LURER på om du skal komme med en kommentar : just do it som det heter i Nike-reklamen. Det trenger ikke å være så gjennomtenkt. Meningen med denne bloggen er jo at den skal være et fora for folkelige utvekslinger om litteratur. Jeg tåler godt at folk er uenige med meg, jeg prøver å svare alle som kommenterer, og – om jeg skal få si det sjæl - jeg er alltid høflig og grei! (For å si det litt fritt etter Arne Næss : jeg er en prektiggris! Eller for å moderer meg aldri så lite grann; jeg prøver.)

Ellers ser jeg at jeg i 2008 hadde nesten 40 færre bloggposter enn i 2007 og det er kanskje like greit.

Ingen kommentarer: