mandag, desember 08, 2008

Franske følelser

For dem som ikke er like hørrm kremt flinke i det fransøsiske som meg kan jeg opplyse om at Juliette Greco her oppfordrer quelqu'un til å ta av henne klærne. Og resten kan dere vel tenke dere sjæl! Tipper at dette YouTube-opptaket er fra like etter 1967, da sangen ble skrevet. Typisk for tiden er den franske chansøsen omhyggelig sminket rundt øynene med sort kayal, håret i en kledelig pasjefrisyre og hun er (i hvert fall foreløpig) kledd i sin lille sorte.

Siden vi neste mandag skal en aldri så liten tur til Göteborg og jeg ikke gidder å drasse med meg den bærbare, kommer her en bonus; nemlig den kjente göteborggruppa Nationalteatern som framfører denne kjente og kjære låta fra en tid man virkelig kunne lage råkkenråll! Men jeg lover å komme kommer sterkt tilbake igjen om to uker hvis da ikke Jack the Ripper har tatt meg innen den tid.

Ingen kommentarer: