lørdag, september 15, 2007

The same old story

To jenter, denne gangen 16, bestevenninner. Soul sisters. Mai er den peneste men Benedikte ikke fullt så pen. Så får altså Mai en kjæreste, dette i følge vaskeseddelen.

Jeg har lest to kapitler, i det første en skildring av et begynnende migreneanfall, det andre våre to sjelesøstre som sminker hverandre før de skal på fest. (Der den utvalgte også dukker opp). Mai veit (sorry : vet, forfatteren har jo fått riksmålprisen) ikke om hun tør, og Benedikte som kunne tenke seg å ha Mai for seg selv resten av kvelden veit at Mai vil overtales. Og resten kan vi jo tenke oss.
Ikke særlig originalt nei, lest det før noen ganger hva, men her var det noe... Jeg har visse forventninger og ser lyst på å bruke litt av helga på denne boka

Ikke skuff meg nå da, fr. Glaser Munch!
Mer kommer...

PS: jeg gir meg ikke med etiketten "Ungpikebøker"! Hvorfor ikke? Begynner å gå i barndommen??

PS 2 : nei, det er ikke noe gæernt (galt) med å motta riksmålprisen. Selv om det ikke er mitt favorittmål, så er det altså helt greit at andre bruker det. Lenge leve den språklige fridommen. (Friheten) Dessuten har også denne karen mottat riksmålprisen, en av de to fantastiske Skriveleir 2 -forfatterne.

Ingen kommentarer: