onsdag, april 11, 2007

Profilløst

Som tidligere nevnt har jeg drista meg til å klikke på Customize. (Og siden har ikke bloggen vært helt den samme). Det siste jeg har gjort er å fjerne profilen min fra forsida. Stjernetegn, zodiac year og min nøyaktige alder etc er neppe av særlig interesse for almenheten. (Jeg er forresten tyr).
Profilen kommer nå bare til syne når jeg kommenterer andres blogspot.blogger og noen eventuelt skulle finne på å klikke på signaturen (eller egentlig ”blogger display name”) min. Som altså er identisk med mitt fødenavn. (Dårlig fantasi kanskje). Hvis jeg kommenterer en wordpressblogg leder signaturen rett til bloggen . De som har måttet stille sin blogg til disposisjon for eksperimentering får ha meg tilgitt.

I stedet for ”Profil” har jeg ”addet” følgende ”page element” : ”Text”. Med overskrift : Velkommen til Elis lesebabbel. Ellers er det haugevis med andre elementer som kan legges ut. Har eksperimentert litt på en ”kladdeblogg”. Er det noen som klarer å overbevise meg så KAN det hende at jeg vurderer flere andre ”elementer” i ”hovedbloggen”.

En ting som irriterer meg : ”Sidebaren” er litt for brei og jeg skulle ønske at det gikk an å ha en annen grunnfarge bare på den men det går i alle fall ikke på denne ”Templaten”. På de fleste blogger er sidebarene på høyre side, men på denne ”templaten” til venstre. Tror det er like greit.

PS: Er jeg den eneste i bloggverdenen som har ”Blogger display name” identisk med navnet mitt? Er det noe jeg ikke har skjønt? Kanskje jeg dummer meg ut? Men det er i tilfelle ikke første gang. Og neppe den siste heller. Verken på bloggen eller i den virkelige verden. Burde forresten heller ha vaska vinduene enn å rydde opp på mitt område i cyberspacen.

DESSUTEN: kanskje på tide å rette fokuset mot innholdet på bloggen igjen istedet for form!

Ingen kommentarer: