fredag, mars 02, 2007

Jeg gjettet riktig!

Det ble denne boka som fikk kritikerprisen for beste barne- og ungdomsbok i 2006. Og på mandag får vi vite hvilke bøker som blir nominerte til denne prisen. Jeg har jo allerede gjort meg noen spekulasjoner. På tide å innsnevre:
Jeg tipper at disse tre blir nominert til litteraturprisen:
Ragnar Hovland
Harald Rosenløw Eeg (Går som hakka møkk på Deichman i hvertfall!)
Sverre Henmo
Joker : Trond Brænne

Debutantprisen
Her er jeg på gyngende grunn. Kan gjerne bli en billedbok igjen og jeg har jo meldt meg litt ut av billedverden etter at jeg begynte å jobbe her.

Fagbøker
Aamodt, Ingunn: Tutankhamon
Lindh, Knut: Adolf Hitler : blod og ære.
Pedersen, Kari Gjæver: Vikingkonger.

Jeg tar like godt å tipper hvem som vinner denne konkurransen i morgen når jeg likevel er så godt i gang med spekulasjoner.
Det blir en av disse
Simon Amman
Roar Ljøkelsøy
Adam Małysz
Joker : Harri Olli

Jeg tipper denne karen.
Og NÅ tror jeg at jeg skal finne noe mer fornuftig å foreta meg!

PS: Ganske feigt å dele voksenbokkritikerprisen, da! Tenk så mange som ble skuffa nå! Litt sånn lufta ut av ballongen liksom!

Ingen kommentarer: