mandag, februar 12, 2007

Og de nominerte er

Og da skjønner vel alle at det er kritikerprisen jeg snakker om
De nominerte for beste barne- og ungdomsbok utkommet 2006 er:
• Helga Gunerius Eriksen: Eg er på veg (Samlaget)
• Stian Hole: Garmanns sommer (Cappelen)
• Ragnar Hovland: Fredlaus (Samlaget)
Jasså. Ingen Rosenløw Eeg i år, altså. Garmanns sommer har jo alle rede fått Brageprisen men det skulle ikke ha noe å si. (Billedbøker er jo ikke mitt bord lengre, men kanskje jeg skal ta en tur opp til barnebokinstituttet og kikke mesterverket!) Og nå kommer jeg til poenget : Hvordan er det mulig å sette billedbøker i samme klasse som ungdomsbøker? Det er jo liksom litt forskjellige sjangere! Og det samme kan man jo si om barnebøker kontra og ungdomsbøker også!

Bortsett fra det : Dette er jo nesten like spennende som denne prisutdelingen!
Jeg tipper nå det blir denne boka!
En ting til : som de eneste i verden produserer vi både Eg er på veg og Fredlaus i blindeskrift!

Ingen kommentarer: