tirsdag, januar 23, 2007

Ut på tur!

Jeg snørte min sekk, jeg spant mine ski og sola skinte så fagert fra en blå himmel og de snøtunge trærne funklet om kapp i sola! Jeg tråkka meg oppover Voksenjordet men tror du ikke det gikk en forgjenger midt i skiløypa!
Pokker ta alle fotgjengere i skiløypa, brølte jeg!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer, svarte fotgjengeren. Slutt på alminnelig skikk og bruk i skiløypa, tydeligvis! Hvordan SKAL det ende!
Vel ute på Bogstadvannet ble jeg nesten påkjørt av en kondomdress i midtlivskrisa!
Pokker ta alle kondomdresser i midtlivskrisa, sa jeg!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa svarte midtlivskrisa!
Og nærmere Bjørnsbråten dukker en hund opp midt i løypa så jeg måtte bråbremse!
Pokker ta alle hunder i skiløypa, sa jeg!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa og kondomdresser i midtlivskrisa svarte den dumme hundeieren! Hundeeiere!
Men som ikke det var nok møtte jeg en hest da jeg kom et stykke oppover bakkene! Det finnes REGLER for ridning i skiløypa altså!
Pokker ta alle ryttere, sa jeg!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa og kondomdresser i midtlivskrisa og hundeeiere, sa den snørrhovne vestkantberta!
Etter hvert var jeg kommet inn i skogen, og plutselig braste en elg gjennom kvist og kratt! Skal si jeg skvatt gitt, men tenkte at jeg skal ikke vike! Jeg stirra kvasst på skogkongen og utbrøt:
Pokker ta alle elger i skiløypa! Ødelegger skogens ro for oss skiløpere gjør du!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa og kondomdresser i midtlivskrisa og hundeeiere og snørrhovne ryttere og hestene deres, svarte elgen og borte var den! Ha! Feiging! Turde ikke ta åpen konfrontasjon, nei!
Akkurat den løypa jeg var kommet inn på nå var ganske isete, så her måtte man være forsiktig.
Pokker ta Skiforeningen som ikke gjør skikkelig arbeid med løypene, hva er det jeg betaler kontingent for tenkte jeg. Jeg måtte ta en omvei, men tror du ikke en gran sto midt i veien og der frontkolliderte jeg så det sang mellom granleggene.
Pokker ta alle trær som står i veien, sa jeg.
Jeg er dog blott en gran i skogen sa treet, men så begynte den riktig å hisse seg opp!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa og kondomdresser i midtlivskrisa og hundeeiere og snørrhovne ryttere og hestene deres og elger som braser rundt som noen villdyr og skiforeningen som ikke brøyter skikkelig!

Og nå ble jeg liggende lenge og vel...
Pokker ta ambulansen som aldri er der når man trenger den, sa jeg. Hva er det jeg betaler skatt for! Men da de endelig kom hadde de forsvarstalen klar, gitt!
Pokker ta alle sure halvgamle kjerringer og fotgjengere i skiløypa og kondomdresser i midtlivskrisa og hundeeiere og snørrhovne ryttere og hestene deres og elger som braser rundt som noen villdyr og skiforeningen som ikke gjør jobben sin og grantrær som står i veien, sa ambulansegutta – som forresten var riktig kjekke...

Og her ligger nå jeg på hospitalet med komplisert benbrudd, dobbeltsidig lungebetennelse og gudene veit hva jeg er blitt dopa på. Hørte jeg noen mumlet amputasjon grunnet koldbrann i gnagsår? Og er jeg ikke skrevet ut så ligger jeg vel her ennå...

3 kommentarer:

Undre sa...

God bedring!

elis lesebabbel sa...

Kjære Undre! Takk for all medfølelse! Skal jammen ta en titt på bloggen din når - eller hvis jeg blir frisk igjen! Men du kan jo tenke deg sjæl : med lapptoppen på sengeteppet og beinet til værs! Dessuten hoster jeg så fælt at laptoppen hopper opp og ned! Løvenskjold glemte jeg forresten å nevne! Han kan ikke ha en masse trær i skogen sin som står i veien! Og viltnemnda må se å ta ansvar for alle elger som reker rundt! Men nå skal jeg visst få kveldsmedisinen min - mumla noen noe om en vanskelig pasient?

Undre sa...

Heisan. Laptop i sykeseng med beinet i været må være vanskelig, ja!

Herlighet, trær som ikke vet å vike for skiløpere burde jo få sine pass påskrevet, og eierne med! Hørte jeg noen si "båndtvang"?

*host*

Du er selvsagt velkommen i bloggen min når det skal være. Akkurat nå er det en slags vintersiesta der inne, men det finnes et og annet i arkivet. ;)

Fortsatt god bedring!