lørdag, desember 30, 2006

Et skikkelig nyttårsforsett

Nei, jeg skal ikke trene mer enn før.
Nei, jeg skulle ikke ha sluttet å røyke hvis jeg hadde røykt.
Nei, jeg skal ikke slutte med noen av mine uvaner, bortsett fra ett unntak:

JEG SKAL SLUTTE Å BRUKE ORDET ”SKIKKELIG” - SOM ADVERBIAL!
(I følge denne boka heter det adverbial. S 431. )

En bekjennelse:
denne bloggen har jeg – siden starten - brukt ordet 25 ganger, og kun en gang riktig i forhold til ordets egentlige betydning. (Av til nå 164 bloggposter.) Jeg har brukt ordet i 20 bloggposter, det betyr at "skikkelig" forekommer mer enn en gang i enkelte poster. Jeg rødmer...

Men NÅ skal jeg endelig få skikk på språket mitt, i alle fall med hensyn til misbruk av dette ordet...

Men aller først skal jeg se på det første rennet i den Den tysk-østerrikske hoppuka og har store forventninger til denne karen. Jeg er skikkelig – NEI! Hva SIER jeg! – fryktelig spent!

Ingen kommentarer: