søndag, oktober 01, 2006

Jeg lager et nytt karaktersystem

VG har terningkast, andre bruker tall fra 1-6. Her kommer mitt sinnrikt uttenkte system:

FFH : Fy Faenfornodritt Hodeneburderulleiforlaget. Denne brukes på skikkelige brølere!

SSG : Samme Gamle Greia. Denne brukes på all midt-på-treet-litteraturen. Som det egentlig ikke er no gæernt med altså, MEN... Sammegamlegreeiaomogomigjeeeeeennn! (For dem som vil synge med.) Siden denne garantert blir mest brukt har jeg prøvd å finne en litt bedre lydfil enn den forrige jeg brukte. Ingen skal si at jeg ikke viser omtanke for mine lesere!

JJJ :Jippie! Jippie! Jippie! Dette er det aller beste. Helt topp! Noe av det beste jeg har lest! Lydfila spilles på full guffe! Til gjengjeld er det ikke noen fare for at du får hørt den plagsomt ofte.

Og så må vi ha en for bøker som er bra men som ikke henger så høyt som det aller, aller beste jeg har lest! Men grunn til å Juble (relativt) Høyt i Sky. Du gjettet riktig, karakteren blir selvfølgelig JHS (Og som lydfil har jeg her valgt .... nettopp: En lerkefugl!)

Dessuten burde det være noe i mellom Samme Gamle Greia og Jubel Høyt i Sky. De bøkene som hever seg litt over det helt på det jevne men ikke nok til at JEG går bananas! Jajajaikkesåverst Det Der :JDD. Denne lydfila egner seg utmerker for egentlig ”allrighte” bøker. (Og de som er så historieløse at du lurer på hvorfor det er sauebreking på denne lydfila får heller lese her.)

Og helt til slutt må vi vel ha noe mellom FFH og SSG. Alle kan ha en dårlig dag; Bedre Lykke Nestegang. BLN (Jeg har prøvd å velge en lydfil som illuderer et oppmuntrende klapp på skulderen.)

Fra topp til bunn blir altså systemet slik:
JJJ
JHS
JDD
SSG
BLN
FFH

Enklere kan det (nesten) ikke bli! Og dette systemet skal jeg bruke heretter - helt til jeg går lei...

Ingen kommentarer: