fredag, august 04, 2006

Heilt passeleg?

Er heilt passeleg vill av Bente Bratland sånn heilt passeleg? Forfatteren debuterte i 80-åra- gidder ikke å sjekke det nøyaktige årstallet med en lettlestbok som het Dei kallar meg kvisa som sikkert hadde en god moral men som ikke var litteratur. Minst 9 bøker seinere kommer denne. Omslaget kunne tilsi at den kom fra et kristelig forlag og ikke Samlaget. Et fotografi av en jente innrammet i en oval ramme på rød bunn. Det hjelper ikke mye med Harlely Davison-symbolet ved siden av. Hvor har layoutavdelingen vært? Eller er oppdraget satt bort? Finn et annet firma en annen gang! Eller er det meningen at omslaget skal matche innholdet? I tilfelle ingen grunn til forventninger. Men jeg skal fordomsfullt gå i gang, så fort jeg er ferdig med Dyffel-boka. Bør muligens vaske hjernen min først for å omstille meg. Dette er i følge baksida nok en bok om ville, gærne bestemødre...
Mer kommer hvis jeg kommer fram til en annen konklusjon... Da innrømmer jeg for hele verden at jeg tar feil. Koster meg ingenting! Man har da sportsånd.

Heilt sånn akkurat passeleg
Og slike akkuratpasselege bøker begynner vi å få nok av!
Nei gi oss da heller en skikkelig brøler!
Handlinga har du her

Ingen kommentarer: