mandag, juli 10, 2006

Barne- og ungdomsbøker

som er det jeg vet mest om. Hva er en barnebok og hva er en ungdomsbok? Ikke alltid like enkelt å bestemme, så derfor samler jeg alt her. Noen barnebøker kan også med fordel leses av ungdom og voksne, noen ungdomsbøker av barn og voksne, noen voksenbøker av både barn og ungdom og noen bøker bør ikke leses av noen! Det finnes fantastiske bøker, elendige bøker og men det det dessverre finnes mest av er midt på treet-bøker.

Disse bøkene ble omtalt i 2006, og var de første barne- og ungdomsbøkene jeg omtalte
Bjugn, Sissel Solbjørg. Lus og Bill og ei til

Boyce, Frank Cottrell : Skjulte motiver

Peters, Julia Anne : Luna

Sortland, Bjørn : Ærlighetsminuttet

Winberg, Anna-Greta: Når noen bare går sin vei


Winterson, Jeanette : Tidsvokteren

Så fant jeg ut at jeg skulle lage en
liste over barne- og ungdomsbøker jeg leser mellom 1/8 2006 til 1/8 2007
for å dokumentere hvor mye en barne- og ungdomsbibliotekar leser i løpet av et år. Lista skal jeg sende opp til St: Peter som ved perleporten står. Disse bøkene er kronologisk ordnet (i den rekkefølge jeg leser dem) og ikke alfabetisk slik jeg egentlig foretrekker. Du får evt bruke "Søk på denne siden-funksjonen"

Januar 2007 :
Her har du oversikt over alle de barne- og ungdomsbøkene som kommer ut i 2007
som jeg leser.

Mars 2008:
Her 20o8-lista

Og her finner du gamle bøker jeg leser på nytt igjen eller som jeg vil slå et slag for

Edit 23/1/2009
Ingen lister lengre, men klikk på etiketten 2009-barne-og ungdomsbøker

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei

Vi starter et nytt barneblad og ville gjerne sende bladet til noen bloggere slik at de kan skrive anmedelse om det. Kunne det vært mulig å sende deg et blad? er du interessert, send din adresse til jean[alfakrøll]ellemelle[dot]com